Google Közösségek, te vagy az én emberem!

Sziasztok!

Gyerekek, előre is mondom: le vagyok nyűgözve, szépen magyarosan megmondva. Végre. Sokszor összefutottam tanulmányi rendszerekkel, mint az E-Learning, vagy az EDU 2.0. Nem azt akarom mondani, hogy ezek rossz rendszerek. Csak azt, hogy túl sok funkciójuk van, a diákok könnyen elvesznek a feladatok, dolgozatok, jegyzetek, stb menükben. Miért nem lehet egy sokkal egyszerűbb megoldás erre? Hát úgy tűnik találtam, csak nem kifejezetten oktatási felületet, viszont kiválóan alkalmas erre a célra.

Ahogy az a címből is kiderült, a Google Plus szolgáltatás Közösségek lehetőségéről fogok most írni. Azt gondolom, hogy ez lesz arra alkalmas, amire én egy ilyen tanulmányi rendszert használnék. A továbbiakban képzeljük el, hogy van egy pár osztály, akiket informatikára oktatunk. Az én fejemben az él, hogy mindegyiknek csinálok egy közösséget, ahol szépen órára lebontva megosztom velük a kiegészítő anyagokat, az órai anyagokat, stb. Mindjárt ki is fejtem ezt egy-két pontban:

1. Kategóriák

Rögtön kezdem is a kategóriákkal, amik tulajdonképpen megkülönböztetik ezt az alkalmazást a Facebook csoportjaitól. Nem csak egymásra hányva lehet megosztani hasznos és kevésbé hasznos dolgokat, hanem kulturált formában, akár órákra lebontva is. Ezekhez ők hozzá is szólhatnak (ha megadom az engedélyt, mint moderátor), sőt maguk is megoszthatnak az órákhoz való dolgokat. (Mást is, de ennyire bízunk bennük, vagy töröljük az oda nem illő tartalmakat)

2. Megosztásshare2

Nagyon szuper lehetőség, hogy mindenféle dolgot meg lehet osztani, amit szép dobozokban elrendez, de ami ebben igazán nagyszerű, hogy beágyazható nagyon sok minden. Például olyan videót, amit egyébként nincs időnk az órán levetíteni, vagy hasznos linkeket, amit akár órán, vagy otthon is felkereshetnek és használhatnak. Például egy informatika órán, ahol egy 3D rajzoló programot veszünk lehetne olyan tutorial, vagy walkthrough videót megosztani, ami mondjuk 10 perces, így nem nagyon van idő rá órán, de szépen mutat egy-két lehetőséget és segít az otthoni egyedül gyakorlásban.

3. Fotók

A gyerekek szeretnek fotózni. Ha megbeszéljük velük (szüleikkel), hogy nem zavarja őket, akkor a közösségben meg lehet osztani fotókat. Részemről ellene vagyok az okostelefon elvételének. Ha már van, miért ne használjuk ki? Közösségépítő jellege is van, de hasznos is lehet olykor. Lehetne feltölteni egy-egy matekpélda megoldást, vagy csoportmunkáról készült képet. Egy-két szemléltető eszközről is mehetnek a képek. Így használhatják az amúgy is imádott készüléküket és haszna is van.

talk4. Beszélgetés

Megvan az a funkció is, ami egy facebook csoportnál, vagyis kötetlen, ömlesztett csevegő üzenetek, kérdések, információ megosztások, amiket nem szeretnénk egyik kategóriába sem besorolni. Azt gondolom, hogy ezt a funkciót nem kell nagyon magyarázni, vagy példázni, de azért a teljesség igénye nélkül egy-két példát megemlítek. Ha szeretnénk egy szimpla linket megosztani velük, ahol tájékozódhatnak egy tárgyunkhoz kapcsolódó eseményről (pl egy konferencia, vagy előadás, ami számukra is elérhető), vagy egy weboldalt találunk, ami hasznos lehet a számukra, már tehetjük is ki, ugyanígy, ők is megoszthatják a fontos tárgyhoz kapcsolódó érdeklődéseiket, ötleteiket, kérdéseiket.

5. Események

Lehet csinálni saját eseményeket a közösség számára. Hasonlóan a facebookos szervezéshez, itt is lehet jönni, nem jönni és talán jönni. (Bár az angolban ez úgy hangzik, hogy ifneedbe, ami nagyon nem azt jelenti, hogy talán, sokkal inkább olyasmit, hogy ha nem tudjátok máskorra tenni, akkor ott leszek…) Nagyon tetszett az is, hogy lehet találni “x vendéget hozok” lehetőséget is. Ezt könnyen lehetne használni egy pályaorientációs előadás szervezésében, amit kifejezetten a saját tárgyam propagálására csinálnék. (pl. Mire jó az informatika? Mit lehet vele dolgozni?)

Egy dolog van, ami nem tetszikcalendar nekem, jobban mondva hiányolom, hogy kategóriákat egymásba lehessen ágyazni. Például, ha van egy osztályom, akik több tárgyat is tanulnak nálam (pl informatika, matematika), akkor ne kelljen ezer kategória nekik, hanem kettő, és a kettő alatt lennének a konkrét órákra lebontott kategóriák. Ez szerintem még hasznos lehetne. Persze mivel nem kifejezetten erre tervezték a rendszert, ezt nem nagyon róhatjuk fel nekik. Összességében azt gondolom, hogy megtaláltam azt az egyszerű, de nagyszerű felületet, ahol érdemes a diákokkal tartani a kapcsolatot, illetve érdemes megosztani a tárgyunkhoz tartozó dolgokat.

Források:

Képek:

Google community

Naptár

Beszélgetés 

Megosztás

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s